måndag 24 maj 2010

Oskarshamn.

Tjenixen i helgen var det tävling i Oskarshamn. Det hela började lördagen med en kort prolog ca 2 km. Där kom jag 4a och Jonte 3a.
Sen var det till att åka hem och ladda om för ett gp lopp eftermiddagen 25km.Där blev det full fart direkten det var bara att kämpa !! placeringarna detta lopp blev 3a till Jonte och 5a till mig och Simon fick haveri tyvärr.
Sen var det en ny solig dag där det väntade ca 65 soliga km. Farten var väldigt låg ganska skönt om jag får säga det själv. Vi hade ganska mysigt låg och små pratade och hade det allmänt trevligt. Efter några varv kom kommissarie upp och sa att om vi inte ökade fick vi inga priser. vi höjde farten en aning. Efter en stund tröttnade några killar och ryckte och där gick jag . kollar jag bak när det bara är jag och en kille i utbrytning och ser att vi har en lucka!! får man lite extra energi och trampar . Luckan bara växte och växte. Vi höll det ända in till mål och jag blev 2a krafterna inte ville som jag ville när han den andra drog . Men jag är nöjd ändå!! jag kom 2a och Jonte kom även denna etapp 3a. Simon fick tyvärr haveri denna etapp också och blev av plockad..
Totala placeringar blev att jag blev 4a och Jonte 3a.

Nu blir det bara till att gasa !!

HADE//Jocke

Inga kommentarer: